вівторок, 4 грудня 2012 р.

Думки про батьківщину, про рідний край і рідну Україну


Люблять батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя.
Сенека, римський філософ

Для нас дорогі батьки, дорогі діти, близькі, родичі; але всі уявлення про любов до чого-небудь поєднані в одному слові «вітчизна».
Цицерон, давньоримський політичний діяч


І дим батьківщини солодкий.
Овідій, давньоримський поет

Ті, що виїздять за море, міняють небо, а не душу.
Горацій, давньоримський поет

Кожному мила своя сторона.
Г. Сковорода

В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля.
Т. Шевченко

Мила нам добра звістка про наш край: вітчизни і дим для нас солодкий.
Г. Державін

Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може.
Д. Байрон

Хто не належить вітчизні своїй, той не належить і людству.
В. Бєлінський

Нема на світі України,
Немає другого Дніпра.
Т. Шевченко

Усвідомлена любов до свого народу не поєднується з ненавистю до інших.
Д. Лихачов

Свою Україну любіть.
Любіть її... Во врем'я люте.
В останню тяжкую минуту
За неї Господа моліть.
Т. Шевченко

Ще не вмерла України і слава, і воля...
П. Чубинський

Добридень же, новий годе,
В торішній свитині.
Що ти несеш в Україну
В латаній торбині?
Т. Шевченко

Я знаю вас, нащадки запорожців,
Я вірю вам і низько б’ю чолом.
Дивлюсь на вас і вірою займаюсь,
І б’ю поламаним крилом.
Олександр Олесь

Патріотизм це не любов до ідеї, а любов до вітчизни.
В. Распутін

А ти, моя Україно,
Безталанна вдово.
Т. Шевченко

Де немає свободи, там немає і вітчизни.
П. Гольбах, французький філософ

Для всіх ти мертва і смішна,
Для всіх ти бідна і нещасна,
Моя Україно прекрасна,
Пісень і волі сторона.
Олександр Олесь

Задля батьківщини треба жертвувати навіть славою.
Латинське прислів’я

Хто батьківщині добре слугує вельможних предків не потребує.
Французьке прислів’я

Забудеш рідний край твоє всохне коріння.
П. Тичина

Жива душа народна, жива, неподоланна!
О. Довженко

В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім Батьківщина.
Л. Костенко

Я єсть народ, якого Правди сила
ніким звойована ще не була.
П. Тичина

Вітчизна – ось і альфа, і омега!
Д. Павличко

Вітчизна – це не хтось і десь, я – теж Вітчизна.
І. Світличний

Дзвін шабель,
пісні, походи,
воля соколина,
тихі зорі, ясні води –
моя Україна.
В. Сосюра

Можеш вибирати друзів і дружину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
В. Симоненко

Народе мій, як добре те,
Що ти у мене є на світі.
М. Вінграновський

Той, хто в біді кидає свій народ, стає його ворогом.
Ч. Айтматов

Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її вічно живу і нову
і мову її солов'їну.
В. Сосюра

Тобі, Україно моя, і перший мій подих, і подих останній тобі.
В. Еллан

Шматок землі,
ти звешся Україною.
Ти був до нас.
Ти будеш після нас.
Л. Костенко

Земле, поорана горем,
Лихом засіяна чорним!
М. Рильський

Народ мій є!
Народ мій завжди буде!
Ніхто не перекреслить мій народ!
В. Симоненко
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...